16:41 , 16.04.06

 
  שלחו להדפסה

דעה
צילום: שי רוזנצוויג חוות שרתים צילום: שי רוזנצוויג
לחצו כאן להגדיל הטקסט לחצו כאן להגדיל הטקסט
אחסון אתרים בארץ: למה כל כך יקר?

ספקיות האינטרנט הישראליות גובות מבעלי אתרים תעריף הגבוה באופן משמעותי מחברות אמריקאיות. למה? כי יש מי שמוכן לשלם
יובל דרור

בשנתיים האחרונות צצו ברחבי האינטרנט הישראלי אלפי אתרים קטנים – בלוגים, אתרי תדמית של חנויות ואתרים נוספים. כדי שאתר יופיע באינטרנט יש לאחסן אותו על שרת ייעודי. ספקיות האינטרנט הגדולות בישראל הן המועמדות הטבעיות לכך והן אכן מציעות שירותים לאחסון אתרים.

 

אלא שהמחיר שספקיות האינטרנט גובות עבור שירותי האחסון הוא שערורייה שרק מעטות יש כמוה. הנה דוגמה: חבילת האחסון הבסיסית של נטוויז'ן תעניק לבעל האתר נפח אחסון של 10 מגה תמורת 8 דולרים לחודש. אינטרנט זהב תגבה מכם 10 דולרים לאותו הנפח ובזק בינלאומי תגבה 15 דולר.

 

נשמע סביר? חברת יאהו (הידועה כאחת היקרניות) מציעה לבעלי האתרים נפח אחסון של 5 ג'יגה תמורת 12 דולר לחודש. Godaddy, אחת מחברות אחסון האתרים הגדולות בארה"ב, מציעה 5 ג'יגה תמורת 3.36 דולרים לחודש. DreamHost, חברת אחסון אתרים גדולה נוספת מציעה 20 ג'יגה (!) תמורת 7.95 דולרים לחודש. חברת אחסון אתרים אחרת, SiteFlip, מציעה 5 ג'יגה-בייט תמורת 5 דולרים לחודש.

 

המחיר גבוה פי 1,000

 

נראה אם כן שבממוצע, בארה"ב גובים 1 דולר ל-1 ג'יגה (אלף מגהבייט) בעוד שבישראל גובים 1 דולר ל-1 מגה. עלויות האחסון בישראל אינן שונות מהותית מאלו של האמריקנים, וגם אם ישנן עלויות נוספות הן וודאי לא גבוהות פי 1,000. המסקנה פשוטה ואין דרך נחמדה לומר זאת: ספקיות האינטרנט הישראליות שודדות את הלקוח הישראלי. הן מנצלות את חוסר התחרות הקיים בשוק האחסון המקומי כדי לגבות מחירים שערורייתיים שאין להם שום הצדקה.

 

אנשי המכירות יסבירו לכם שהגלישה לשרת הממוקם בישראל מהירה יותר מגלישה לשרת הממוקם בארה"ב. גם אם זה נכון (וזה נכון רק חלקית), אין כל הצדקה לשלם 10 דולרים ויותר ל-10 מגה בייט כשבאותו הכסף מקבלים בארה"ב נפח הגדול פי 500-1,000, אם לא יותר. מי שבוחר לאחסן את האתר הקטן שלו אצל הספקיות הגדולות מוזמן להכיר בעובדה שהוא החלום הרטוב של כל חברה עסקית: פראייר. אני הייתי אחד מהם.  

 


הוסיפו תגובה 
הדפיסו את התגובות 
אחסון אתרים בארץ: למה כל כך יקר?    יובל דרור
1. חוסר מקצועיות בעליל - תכנסו לקרוא
אומנם המחירים יקרים.
אך ישנם מאות חברות אחסון קטנות אשר משיכורת ארונות בחוות השרתים של ה ISP
וגובות מחירים שווים לכל נפש.

אתה באמת יצאת פראייר. כי אתר אינטרנט ממש לא צריך שרת ייעודי אלא שרת שיתופי.

חבל שהכתבה מתלהמת ובאה מאדם שאינו בקי כלל בתחום. השוואה של בזק לYAHOO אינה במקומה. ספקיות תשתית בארה"ב גובות מחירים כמעט זהים לישראל. YAHOO מקבילה לוואלה בישראל
לא לבזק.

לכל מי שבאמת רוצה אחסון איכותי יש מדריכים טובים מאד בנושא :
www.web-guide.co.il
דוגטו   (16.04.06)
2. החברות האמריקאיות לא נותנות שרות, זה עיקר המחיר!
אם יש לך תקלה או בעייה אין שם עם מי לדבר!

רוב הכסף הולך על שעות טכנאי לצורך שרות לקוחות.

אלון   (16.04.06)
3. האמת זה שיש שני דברים שבגללם יקר מאד פה...
1) אנחנו בדרך כלל פריירים
2) יש פה מעט אנשים ובחו"ל יש הרבה ככה שעם יותר אנשים יורד המחיר

ככה שאם רוצים שהמחיר ירד הולכים למקומות יותר זולים, עובדה!
(16.04.06)
4. תודה על הכתבה. אני משלם כרגע 15$ ל-250MB...
לספק ישראלי...
השאלה שלי האם זה פשוט לעבור לספק בארה"ב? מישהו עשה זאת? האם את הכל ניתן לעשות לבד דרך אתר הספק, למשל Godaddy?
עידן   (16.04.06)
5. אולי כי
האפלואד בארץ כ"כ נמוך שאנשים לא יכולים לעשות דברים הכי בסיסיים שקיימים אצלהם במחשב, אז הם חייבים לקנות אחסון..? מה אכפת לחברות, רק רווח, ואחד ענקי יוצא להם מזה. שישרפו.
אהם   (16.04.06)
6. צודק לגמרי, פשוט עושים עלינו כסף!
כל כך זול שרת אמריקאי שפשוט העוד מאית שניה לא שווה את כל הכסף שהם לוקחים.
ד"ר פיסי ,   ירושלים   (16.04.06)
7. בשביל נפחש ל 10 מגה מי צריך בכלל לשלם? יש כל כך הרבה חינמיים
חינמיים איכותיים בלי פרסומות ובלי התנתקויות.
גנבים פשוט גנבים.
אלי   (16.04.06)
8. ל-2: אני מאחסן בארה"ב בזול ומקבל שירות נפלא אונליין
קובי סגל   (16.04.06)
9. אפשר לקבל בנענע בחינם
א   (16.04.06)
10. הגיע הזמן שמשהו יתייחס לזה באמת!
שנים הייתי לקוח של אינטרנט זהב והם שדדו אותי!! מאות שקלים עבור 150MB וכמה מסדי נתונים מסכנים.
לאחרונה פניתי לחברה אמריקאית, GoDaddy (עם שירות מצויין ד"א, אפרופו הערה הלא נכונה של טוקוביסט מס' 2) ושם אני מקבל ,50GB עשרות מסדי נתונים ועוד מלא שירותים אחרים תמורת פחות מ-15$...

חברות ה-ISP הישראליות פשוט עברו את הגבול!!!
אייל   (16.04.06)
11. אני כבר הרבה זמן ממליץ לאחסן בחו"ל
גם השירות שם הרבה יותר טוב מכאן, אנשים שחושבים אחרת בעניין הזה (כמו מגיב 2) פשוט לא עובדים עם החברות הנכונות שם.
בארה"ב כבר מודדים את החבילה יותר לפני נפח התעבורה החודשי ופחות לפי שטח האיחסון (בימינו עלות הכוננים ירדה מאוד, כך שאין סיבה לזה)
י.ח.   (16.04.06)
12. כי בארץ נותנים אירוח הרבה יותר מתקדם
זה הכל שאלה של מה החבילה כוללת.
בארץ נותנים מעבר לשטח דיסק גם דואר אלקטרוני, גיבויים, סטטיסטיקות, והכי חשוב שירות.
צריך לבדוק טוב טוב מה החבילה כוללת, ושירות טוב שווה הרבה יותר מ-15$ לחודש...
מאחסן ,   תל אביב   (16.04.06)
13. אחד שחי בתחום...
אני חייב רק לציין - שהמחיר בארץ אמנם גבוה בהרבה אך אם אתה מקבל שירות (גם לא מכל החברות) אז זה שווה כל פרוטה.
אם זה האת של הילד הקטן שלך - סתם אתר - אתה צודק - אבל אם זה אתר עיסקי - הזמינות והשירות שמסביב כמו פתיחת כתובות דואל, הגדרות טכניות שמשתנות עם הזמן ועוד - אתה חייב שירות.
אני לא מחכה יותר 48 שעות על מנת לחזור ללקוח עם תשובה - חבל על הזמן שלי ושלו...

אני צריך תשובה בשעות עבודה מקובלות בארץ - אחרת הלקוח שלי מפסיד כסף - ואני מפסיד לקוח...
(16.04.06)
14. והנה הסבר מקצועי
1. כי לנו יש 16.5% מע"מ?
2. כי לנו יש מס הכנסה בשמיים?
3. כי לנו יש ביטוח בריאות?
4. כי לנו יש משכורת מינימום לשלם?
5. כי על השרתים גובים מיסים ומס בולים ומס על מס?
6. כי המדינה שלנו עושה הכל קשה לעסק שהוא צריך לגבות מחיר גבוה כדי שישאר לו משהו ביד?
המבין בתחום   (16.04.06)
15. איחסון בארץ מיועד לטפשים ובהמות
הפחד מה"זר", כמו שטויות על "אין תמיכה". אלו הסיבות שאנשים מוכנים לשלם כאן מחירים שערורייתיים על אחסון.
גם חברות אירוח אחרות בארץ, לא רק הISP'S גובות מחירים מטורפים.

בעשור האחרון עבדתי עם כ10 חברות אירוח שונות מארצות הברית וכמה בודדות בארץ. אין מה להשוות את רמת התמיכה, מיידיות השירות והמקצועיות.
בארץ נתקלתי רק בחאפרים (חוץ מבנטוויז'ן שמחזיקה צוות מעולה, ששם היו בעיות אחרות ומחירים שלא קשורים לכלום) ובחוסר מקצועיות עלוב.

מי שיכול לתקשר ברמה סבירה באנגלית ויודע גם קצת נימוס בסיסי, עדיף לו תמיד לעבוד עם חו"ל. לא רק בגלל המחיר כמו גם בגלל השירות.

רק לדוגמה, אנחנו עובדים היום בעיקר עם חברה שמתמחה בסוג שרתים מסוים ומשרתת כמה עשרות אלפי לקוחות. הלילה מילאתי בקשת הכוונת DNS לשם מתחם חדש שרכשנו, ותוך פחות מחמש דקות קיבלתי מענה שההגדרות בוצעו. מדובר היה בליל שבת לפי שעון החוף המערבי. תראו לי חברה ישראלית אחת שעומדת בכאלו סטנדרטים.

מה שכן, עם השנים ראיתי שחברות אירוח אמריקאיות רבות התחילו לעשות קשיים לישראלים. אז אולי כדאי שמי שלא יכול לעבוד עם חו"ל, שישאר בחור הקטן של ישראל. את הרמאויות והעצבים תשאירו לבזק. זה ממילא מגיע להם.
עדיף שלא, למה לקלקל   (16.04.06)
16. שטויות תגובה מספר 1 נכונה
(17.04.06)
17. לא חסרים "חברות" איחסון אתרים של ילדים קטנים
שגם התמיכה שלהם בהתאם,
מצד שני יש לי שרת שרציתי לארח אותו בחוות השרתים של נטוויז'ן והשירות שם על הפנים. הדבר היחידי שהם יודעים להגיד זה "יחזרו אליך" וכמובן שהם לא חוזרים.
ראו הוזהרתם.
(16.04.06)
18. ל-2 ממש לא נכון... יש לי שרת בחברת Swift Communications
והשירות שלהם מצויין, לעומת זאת היה לי שרת Dedicated ב-GoDaddy והשירות היה על הפנים. ככה שיש ויש.
שלא נדבר בכלל על אינטרנט זהב שרוצים 300$ על CLASS C.
(16.04.06)
19. אלטרנטיבה
אחת החברות הטובות בעולם, המשרתת צרכנים מכל העולם במחירים נוחים ושירות מעולה היא NETNATION, ממליץ לבדוק:
http://www.netnation.com
בהצלחה
יפתח ,   צפון   (16.04.06)
20. תרימו את ה-upload
ולא נצטרך טובות של אף חברת אחסון.
(16.04.06)
21. וכשהם עושים תחזוקה בלילה אצלנו זה אמצע היום
ואתה לא מבין למה האתר שלך לא עובד ואין לך דואר אלקטרוני,

ונראה אותך מקבל תמיכה טכנית באון-ליין כשיש בעיות אמיתיות באתרים דינמים חכמים..

אחסון רק בישראל, יש מלא חברות קטנות שנותנות שירות מצויין
יוני ,   חיפה   (16.04.06)
22. תגובה ל 4
המעבר פשוט עד כדי גיחוך.
גם אני בהתחלה, בנטוויז'ן, שילמתי מחיר מופרך (20$ ל 2 MB, פעם כשבאמת אפשר היה לעשוק את הצרכנים...) ואחרי שנה התעוררתי, ואמרתי ססססעמק, ועברתי לארה"ב. ב 9 דולר לחודש - 2 GB, אינסוף כתובות אימייל, תעבורה בלתי מוגבלת, תמיכה אונליין וכו' וכו'.
יש כזאת תחרות בארה"ב, שאפשר למצוא חבילות לא רעות ב 3$...
יש שני חסרונות שתמיד מזכירים החברה' בספקים הישראלים. הראשונה זה אמינות (זה לא נכון, גם האתרים הזולים נותנים 99.9%) והשניה היא ה IIX (לזה עוד לא נמצא פתרון, אבל זה לא סוף העולם אלא אם אתה וואלה או YNET כי אז באמת משמעותי)
ברק ,   ת"א   (16.04.06)
23. ל 12
טעות מרה בידך, אתה מקבל את כל זה ולעיתים יותר בחו"ל.
אנונימי שלא יבדוק   (16.04.06)
24. מאחסן ב 20$ לשנה 50 מגה בארה"ב
באותו אתר איחסון אמריקאי אפשר 35$ לשנה 250 מגה ו50$ לשנה 1גיגה.
תמיכה מקצועית ואדיבה, מחזירים כסף שנלקח בטעות על תיכנון שגוי מראש של אתר יקר מידי בדיאבד, כלי איחסון ותחזוקה ידידותיים ועוד. בארץ יש פריירים ועובדים על אנשים בצורה מגעילה.
לא פרייר   (17.04.06)
25. גם אני מאחסן אתר בארצות הברית שרות 10
מחיר טוב
הלוואי שהחברות בארץ יתנו רבע מהשירות שבארצות הברית נותנים
פריארים לא נגמרים רק מתחלפים
spongebob   (16.04.06)
26. גם בארץ השרות גרוע. הרבה ניתוקים וזמן תגובה ארוך.
גדי   (16.04.06)
27. למה לא לבדוק קודם?
הרי יש את http://hostinfo.co.il ויש שם מחירים של כמעת כל החברות הישראליות. זה לא כזה יקר ביחס לחו"לץ פשוט לא מודעים אודות חברות הקטנות שמספקות שרותי אירוח אתרים
תמיר   (16.04.06)
28. 15, אתה אדם חכם, הכותרת העוקצנית מתאימה מאוד.
אלדד   (16.04.06)
29. בשרת שלי בארץ אני נותן 5 גיגה ב-10 דולר + אימל והכל
וה-SECURITY בין הטובים בעולם.
הפיל ,   שרון   (16.04.06)
30. זה לא שבחול תקבל אחסון של 10 מגה ב 20 סנט..
המחיר ל 10 מגה אטו ל2 ג'יגה פשוט עולה אותו דבר בהרבה חברות בחול
וזה מהסיבה ש 99 אחוז מהאתרים באמת לא משתמשים ביותר מ 10 מגה.

הספקים שמחים למשוך לקוחות על ידי הבטחת 50 ג'יגה ב מחיר מאוד נמוך
כי הן יודעות ש99 אחוז מהאתרים לא ישתמשו בזה.

אז לארח אתר ב 5 דולר בחול או ב 8 דולר בארץ ? שווה לשלם עוד 3-5 דולר לחודש ולקבל שירות ותמיכה בשעות הנוחות לך , בשפה שלך , וכו'
שטויות במיץ !   (16.04.06)
ל-30 התגובות הבאות 
הוסיפו תגובה 
הדפיסו את התגובות